zaterdag 11 februari 2017

Kijken kijken niet kopen

Het gaat best goed, al zeg ik het zelf. In Berlijn beperkte ik mijn aankopen tot een grafietpotlood (€ 1,80 - museum Hamburger Bahnhof) en een gummetje (€ 1,50 - Ampelmann Shop). En o ja, een warme jas, maar die was hartstikke in de uitverkoop en hartstikke nodig.
In Londen kochten we alleen het programmaboek van de Lazarus musical (£ 8,-).


Niet lang na thuiskomst zie ik dat er maar liefst € 90,70 is afgeschreven voor een tijdschriftabonnement. Terugboeken die handel. Ik heb de dikke specials die ik in de loop der jaren ontving nog lang niet allemaal gelezen, laat staan alle mooie papiertjes gebruikt. En in feite staat er toch steeds weer hetzelfde in.
Ik maak snel een bedragje over naar een vriendin die naar Lesbos afreist om vrijwilligerswerk te gaan doen in een vluchtelingenopvang. Een betere bestemming.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten