woensdag 1 februari 2017

Earl Grey

Uit onderzoek bleek dat thee het populairste drankje van dit moment is. Ik weet niet waar het onderzoek werd gehouden en of het wetenschappelijk verantwoord was, maar ik kon mij erg in de uitslag vinden. Ik ben namelijk theeverslaafd. Zoals een ander niet zonder koffie, een sigaret, of nog erger: zonder koffie én sigaret kan opstarten, zo kan ik de dag niet goed beginnen zonder pot kopje thee.
Het fijne van deze afhankelijkheid is dat het effect niet minder wordt naarmate ik meer gebruik. Integendeel, ieder kopje is voor mij weer minstens net zo lekker. Er zijn natuurlijk wel wat voorwaarden. Gember-citroenthee vind ik fijn na de yoga of een shiatsu-behandeling, maar het liefst drink ik zwarte thee in de variant Earl Grey. Zwarte thee, verrijkt met de oliën uit de bergamotcitrusvrucht. En dan ook nog eens in een groot glas (nee, geen beker!), vrij sterk, zonder suiker of melk en zo heet mogelijk.


Ik ben in goed gezelschap. Earlgreythee is de favoriete drank van Jean-Luc Picard ("Tea, Earl Grey, hot!") uit de serie Star Trek: the Next Generation. Ook buiten het aardse bestaan en in de toekomst ben ik dus verzekerd van mijn favoriete kopje thee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten