dinsdag 23 januari 2018

Spiced tomato juice

Vorige week dronk ik voor het eerst in mijn leven tomatensap. Ik had het altijd angstvallig vermeden.

In 1974 lag mijn oma in het ziekenhuis. Mijn moeder vroeg me een fles tomatensap te halen om mee te nemen naar het ziekenbezoek.
Ik ging naar de 4=6, waar de meeste boodschappen werden gedaan. De supermarkt waar je vier cent voor een  zegeltje betaalde en er uiteindelijk zes cent voor terugkreeg.
Samen met mijn buurmeisje liep ik de lange Schepenlaan af naar de Ankerplaats.




In de 4=6 glipte de fles tomatensap uit mijn handen. Het zag eruit alsof er een driedubbele moord was gepleegd in het gangpad. Mijn wangen kleurden rood en werden nog dieper rood toen de supermarktmanager me naar de kassa stuurde om de fles te betalen. 
Daarna liepen we terug naar huis, om geld voor een tweede fles te halen.

Niet lang daarna overleed mijn oma.

Vorige week dronk ik voor het eerst tomatensap. Het smaakte uitstekend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten