zaterdag 28 juli 2018

Voice dialogue

Bijna twee jaar lang tekende ik in mijn weektekenboek, waarvan het eerste jaar het moeilijkste jaar uit mijn leven tot dan toe bleek. Het notebook werd een waardevol bezit.
De perfectionist in mij zorgde er echter ook voor dat het niet vol te houden was, elke week een weergave in tekst en beeld van wat ik meemaakte. De laatste weken bevatten dan ook slechts geeltjes met notities over wat ik heb gedaan.



Ik volgde de workshop Teken van leven. Fijn hoor, om echt bruikbare tips te krijgen van twee bekende kunstenaars/schrijvers/illustratoren over art journaling. En F. wist wel raad met die stemmen in mijn hoofd. Geef ze maar een naam, laat ze praten met je autonome ik. Voice dialogue heet het principe, en F. kwam er de overgang mee door.

Ik haalde een boek uit de bieb en bracht het net zo snel weer terug.
Ik weet dat ik een ambtenaar in me heb, een pleaser en een Pippi. Op de middelbare school streden ze al om voorrang in mijn hoofd. Het zij zo.

Nu is het vakantie en Pippi gaat straks voluit genieten in Zweden. Die andere stemmen blijven dit keer thuis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten