woensdag 24 mei 2017

Jarig

Ze is vandaag jarig. Drieëntwintig alweer. Ik kan mij nog als de dag van gisteren herinneren hoe ze ter wereld kwam. De rugweeën  die ik kreeg na het laatste bezoekje aan de verloskundigenpraktijk voelden als lood. Daarna moest ik nog schoonmaakmiddelen gaan halen bij de tegenover de praktijk gelegen Albert Heijn. En op de fiets naar huis.
De belofte die ik uit diverse hoeken kreeg dat een tweede bevalling een stuk vlotter zou verlopen klopte van geen kanten. Het was zwaar, maar wat was ik gelukkig toen ze er eenmaal was. Vijf dagen te laat, eigenlijk had ze op mijn verjaardag geboren zullen worden.


'Het is een meisje!' riep ik uit, want o, wat leek het mij leuk om op enig moment vlechtjes te kunnen maken. De bijbehorende bos haar had ze gelukkig al.
Haar jonge leven liep niet geheel en al over rozen. Er was verdriet, opstand, onbegrip. Toch is ze uitgegroeid tot een prachtige, lieve, sociale en spontane jonge vrouw die met veel plezier door het leven dartelt.
En ik ben apetrots dat ik haar moeder ben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten