woensdag 6 december 2017

Eindejaarslijstje 

Al met de aanschaf van een nieuwe papieren agenda, ergens in september, begon het te kriebelen. Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Wat zal ik anders doen volgend jaar?
Nu de laatste maand van het jaar is aangebroken wordt het steeds duidelijker dat ik uitkijk naar minder. Minder kopen, minder eten, maar vooral minder doen. Want ik maakte een lijstje van alle dingen die ik deed, en zag dat het wel wat veel was:


Heel verwonderlijk was het niet, na een jaar waarin verlies de rode draad was. 'Het leven vieren' was de opdracht van zus M. en dat had ik erg letterlijk genomen in 2017. Maar overdaad schaadt en opeens was de fear of missing out totaal verdwenen. Ik hoefde echt niet overal bij te zijn.

In mijn hoofd ben ik al in 2018 en zie ik een jaar van Rust, Reinheid en Regelmaat voor me. De hand op de knip, begeerte en impulsiviteit onder controle.
Zodat ik eind 2018 een klein lijstje kan overleggen van de dingen die ik vol overgave deed, en een waslijst van de dingen die ik niet deed.

Help het mij hopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten