zaterdag 11 maart 2017


Friskast



Ik kreeg een mailtje dat mijn cursus ten einde liep. O jee, en ik had het in augustus laten hangen toen ik in Zweden met mijn mond vol tanden stond en de moed mij daarna behoorlijk in de schoenen was gezakt.
Er was een optie om de cursus kosteloos met een half jaar te verlengen. Dus nu heb ik in de auto weer gezelschap van een vrolijke Zweedse dame en een strenge Nederlandse heer die mij via cd's de beginselen van det där svåra språket proberen bij te brengen.



We zijn bij de stellende, vergelijkende en overtreffende trap. Opeens vallen er weer wat puzzelstukjes op hun plaats. En glimlach ik bij het woord friskast, dat niets te maken heeft met een kast vol fris of een vrieskast, maar gewoon de overtreffende trap van frisk, gezond, is.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten