woensdag 22 maart 2017

Marian Dijkstra

Ik heb een pesthekel aan Marian Dijkstra. Om de paar lessen duikt ze op in de conversaties op mijn cursus-cd's.
De Nederlandse Marian Dijkstra is met haar gezin op vakantie in Zweden en boekt in vloeiend Zweeds een campingplaats aan het meer, met elektriciteit. Ze vraagt de weg, en laat vervolgens op twintig manieren weten aan een lokale bewoner dat ze de man niet verstaat. Daarna onderhandelt ze in de garage over de carburateur of de ruitenwissers die het niet doen.
Een nogal irritant type dus,  dat ook nog eens de verschillende soorten klemtonen op de juiste plek weet te zetten. Ze lijkt daarnaast verdacht veel op de Zweedse Ulla, Gunilla en Kerstin (spreek uit: Sjerstin), die ook in de lessen voorkomen. Ik word ongelooflijk in de maling genomen.





Als ik de naam Marian Dijkstra intik op LinkedIn herken ik het doortastende type onmiddellijk. Ze is manager, coördinerend begeleider in de zorg of eigenaresse van het bedrijfje Marian. Ze heeft een bril, soms een pittig kort kapsel en een smile van oor tot oor.
Prettige vakantie, Marian Dijkstra.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten